Јесењи адађо
Песничка имагинација Сунчице Радуловић Торбице обликована је синестезијски, тако да се визуелне, акустичне, тактилне и олфактивне слике уливају једна у другу и творе јединствене чулне утиске. Та врста свеопште отворености и љубави која живи у свим манифестацијама и преображајима може се рећи да је песникињина основа певања и одбрана песништва. Јесењи адађо обележиле су упечатљиве фигуре женског гласа лирског субјекта и њене мајке и баке, што имплицира тројност песничког гласа и манифестацију саме поезије кроз призму античке Тројне богиње, која је одраз женског начела у трима животним добима (младости, зрелости и старости).
Др Јелена Марићевић Балаћ
Доследна свом пантеистичком доживљају природе, песникиња повезује личне доживљаје љубави и радости са променама и процесима у природи, усаглашавајући и на душевној и на духовној равни јединство мисли, слике и речи. У том синестезијском јединству, њени стихови, носе знак поетског дијалога или вишег сагласја између човекове душе и природе, односно неба. Таква врста метафизичке зрелости и одступнице коју песникиња прави од ефемерног, свакодневног и маргиналног, посебно је дошла до изражаја у трећем, завршном циклусу збирке, у којој се држи својеврстан „час цивилизацијске анатомије“, али и антиномије. Почетни лирски штимунг Јесењег адађа крунише се зрелом спознајом света и живота, који се попут зрелих (духовних) плодова стављају пред читаоца. Све је у овој збирци зрело – и мотиви, и мелодија, и ритам, и порука; као и време када се појављује у стваралачкој и животној доби ауторке.
Др Марија Јефтимијевић Михајловић
Збирка песама Јесењи адађо доноси песме које углавном почивају на мотивима православне вере, српске традиције и културе. И у претходним књигама Сунчица Радуловић Торбица негује овакву поезију и она је уз љубавно песништво доминантна код ове ауторке. Што је још важније, родољубива нит у песмама ове песникиње, однос према вери, историјском наслеђу, културном наслеђу, никада није површна, ни прозаична, лишена је кич иконографије и подилажења таблоидним визурама нације и културе. Песме Сунчице Радуловић Торбице у овој књизи одликује снажна емоција, али и дубина промишљања света истовремено. Њене песме су израз чврсте вере у мисију и значај поезије а она је као песникиња спремна да томе служи не обазирући се на јагму, надметања и инстант успехе у песничком свету. Тиме је успела да избори часно и препознатљиво место у савременој српској поезији. С Јесењим адађом она то место и даље успешно брани. У то ће се уверити читаоци ове веома добре песничке књиге.
Мирослав Алексић
Сунчица Радуловић Торбица
Сунчица Радуловић Торбица је рођена 1965. године у Оџацима.
Високо образовање стекла на Универзитету у Новом Саду у којем и данас живи и ради као просветни радник.
Објављивала у књижевним часописима: Траг, Бдење, Исток, Свеске, Руско слово, Свитак, Суштина поетике, Јесењин, као и на многобројним електронским страницама за културу и уметност.
Песме су превођене на русински, руски, грчки и бугарски језик.
Учествовала на више песничких скупова, књижевних фестивала и митинга.
Песме и приче су јој објављиване у више заједничких зборника: Гарави сокак, Кипријанов кладенац, Зборник Међународног сабора духовне поезије у Раковици, Бешеновска приношења, Зборник Тителтелских сусрета руско-српског пријатељства…
Добитница друге награде на Сабору духовне поезије «Бешеновска
приношења» за песму »Грачанички типик» 2018.године и суперфиналиста на Међународној песничкој манифестацији Смедеревска песничка јесен, за награду Златна струна 2018.
Ауторка је збирке песама Николајевски ноктурно која је објављена у марту 2018.године.
Још нема коментара.