Димензије: 21 cm
ИСБН: 978-86-515-1631-6
Година издавања: 2020.
Издавач / Суиздавач: Издавачка кућа Прометеј

Цена: 550,00 дин.Цена са попустом: 440,00 дин.

Најсажетији закључак који се у духу читаоца може учврстити током и након пажљивог проласка кроз студију академика Тамаша гласи:

Досад формираних једанаест свежњева хеутеранистичко-белетристичко-хибридног венца „Сневајући звезду Хеутераније” Владимира Кирде Болхорвеса (пет романескних и пет поетских томова, плус докторска дисертација из домена теорије и социологије књижевности) чине подухват који треба поштовати и реално сагледавати. идеје које су аутор и његови књижевни јунаци у разним околностима експлицирали – а, морам рећи, има међу тим идејама и врло необичних, изванредних, подстицајних, и дискутабилних, у антрополошко-филозофском смислу провокативних – код неких читалаца ће разбуђивати жељу да се и сами укључе у расправе којима током рецепције „присуствују”. Наравно, романескни и поетски Владимирови томови не састоје се само од дискусија. Прожети су и многим дојмљивим описима природе, те разних догодовштина главних и споредних ликова, обогаћени су и њиховим медитацијама, рефлексијама, емоцијама. Неки од тих ликова су екстравертни, другима је довољно да буду сами са собом. Као да слушају гласове Пола Валерија, који је говорио: Чак и ако моје дело није никакво, оно је драгоцено. Ја га чувам за себе.

Дакле, Болхорвесово стваралаштво је, као и Валеријево, знак вере у себе. У оно што овај необичан аутор, можда чудак, можда чаробњак, како би рекао колега Тамаш, као романсијер, песник, социолог и теоретичар књижевности – и најзад, али не и на последњем (напротив, на првом) месту, као творац хеутеранизма – ствара. Он нас подстиче да се запитамо: Шта ли треба још да очекујемо, шта ли ћемо још да добијемо од њега?

Драган Коковић

Јулијан Тамаш

Јулијан Тамаш (Врбас, Бачка, 4. август 1950) редовни је професор Русинске књижевности и Украјинске књижевности са општом књижевношћу. Предавао је на Филозофском факултету у Новом Саду (1975–2015) и на универзитетима Ужгорода, Лавова, Кијева, Прешова, Филаделфије, Торонта, Чикага, Трира, Тартуа, Београда, Загреба и Броцлава. За академика Националне академије наука и уметности 2004. године. Почасни је доктор Ужгородског националног универзитета (2009).

Песник, романсијер, есејист и филолог, објавио је педесет пет ауторских књига и преко хиљаду јединица из књижевности и науке о књижевности о свим словенским књижевностима и поетикама регионалних и малих књижевних традиција у свету, увек са теоријским и компаративним приступом.

Тамаш пише на русинском, српском и украјинском језику и по томе, као и по вредносним оријентацијама и поетици, сврстава се у средњоевропске писце, што најчешће има за последицу да, као и свако ко припада свима – не припада никоме, а логично би било да га као свог писца прихватају најмање три наведене језичке, књижевне и културне традиције.

Будите први који ће написати рецензију “Индивидуална поетика Владимира Кирде Болхорвеса”

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.