Педагошки рад Исидора Бајића у области музике и појања: супротстављање рђавом учењу појања
Исидор Бајић је био веома свестрана музичка личност: композитор, диригент, мелограф, музички писац, издавач, педагог, и поред свега, особа која се активно залагала за развој музичке културе у Србији. Иако се сматра да Бајић није извршио суштинске промене у српској музичкој култури, упоредном анализом његових, и ставова Мокрањца, дошли смо до закључка да су њихова размишљања о овом проблему била веома слична. Преклапање у размишљањима ове двојице аутора није случај само када је у питању организовање наставе, већ се оно може приметити и у другим областима, као што је питање реформе српског црквеног појања. Међутим, упоређивањем Бајићевих написа о музичкој педагогији са разматрањима савремених аутора, увиђамо да су његови ставови „у кораку“ са размишљањима данашњих педaгога. Како је могуће да је Бајић један век раније писао и размишљао исто као савремени музички педагози?
У његовим размишљањима константно се преплићу савремено и традиционално. Бајићеви написи и у данашње време актуелни. Неки од његових доприноса јесу то што је осмислио наставне планове и програме, основао школу и часопис, као и библиотеку, и написао две књиге и једну превео. Кроз све то унео је савременији и систематичнији приступ, са критичким односом према свакој
области музике.
из закључка
Још нема коментара.