Dimenzije: 21 cm
ISBN: 978-86-515-1631-6
Godina izdavanja: 2020.
Izdavač / Suizdavač: Izdavačka kuća Prometej

Cena: 550,00 din.Cena sa popustom: 385,00 din.

Najsažetiji zaključak koji se u duhu čitaoca može učvrstiti tokom i nakon pažljivog prolaska kroz studiju akademika Tamaša glasi:

Dosad formiranih jedanaest svežnjeva heuteranističko-beletrističko-hibridnog venca „Snevajući zvezdu Heuteranije” Vladimira Kirde Bolhorvesa (pet romanesknih i pet poetskih tomova, plus doktorska disertacija iz domena teorije i sociologije književnosti) čine poduhvat koji treba poštovati i realno sagledavati. ideje koje su autor i njegovi književni junaci u raznim okolnostima eksplicirali – a, moram reći, ima među tim idejama i vrlo neobičnih, izvanrednih, podsticajnih, i diskutabilnih, u antropološko-filozofskom smislu provokativnih – kod nekih čitalaca će razbuđivati želju da se i sami uključe u rasprave kojima tokom recepcije „prisustvuju”. Naravno, romaneskni i poetski Vladimirovi tomovi ne sastoje se samo od diskusija. Prožeti su i mnogim dojmljivim opisima prirode, te raznih dogodovština glavnih i sporednih likova, obogaćeni su i njihovim meditacijama, refleksijama, emocijama. Neki od tih likova su ekstravertni, drugima je dovoljno da budu sami sa sobom. Kao da slušaju glasove Pola Valerija, koji je govorio: Čak i ako moje delo nije nikakvo, ono je dragoceno. Ja ga čuvam za sebe.

Dakle, Bolhorvesovo stvaralaštvo je, kao i Valerijevo, znak vere u sebe. U ono što ovaj neobičan autor, možda čudak, možda čarobnjak, kako bi rekao kolega Tamaš, kao romansijer, pesnik, sociolog i teoretičar književnosti – i najzad, ali ne i na poslednjem (naprotiv, na prvom) mestu, kao tvorac heuteranizma – stvara. On nas podstiče da se zapitamo: Šta li treba još da očekujemo, šta li ćemo još da dobijemo od njega?

Dragan Koković

Julijan Tamaš

Julijan Tamaš (Vrbas, Bačka, 4. avgust 1950) redovni je profesor Rusinske književnosti i Ukrajinske književnosti sa opštom književnošću. Predavao je na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu (1975–2015) i na univerzitetima Užgoroda, Lavova, Kijeva, Prešova, Filadelfije, Toronta, Čikaga, Trira, Tartua, Beograda, Zagreba i Broclava. Za akademika Nacionalne akademije nauka i umetnosti 2004. godine. Počasni je doktor Užgorodskog nacionalnog univerziteta (2009).

Pesnik, romansijer, esejist i filolog, objavio je pedeset pet autorskih knjiga i preko hiljadu jedinica iz književnosti i nauke o književnosti o svim slovenskim književnostima i poetikama regionalnih i malih književnih tradicija u svetu, uvek sa teorijskim i komparativnim pristupom.

Tamaš piše na rusinskom, srpskom i ukrajinskom jeziku i po tome, kao i po vrednosnim orijentacijama i poetici, svrstava se u srednjoevropske pisce, što najčešće ima za posledicu da, kao i svako ko pripada svima – ne pripada nikome, a logično bi bilo da ga kao svog pisca prihvataju najmanje tri navedene jezičke, književne i kulturne tradicije.

Budite prvi koji će napisati recenziju “Individualna poetika Vladimira Kirde Bolhorvesa”

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.