Моја корпа (0)
  • Нема производа у корпи.

Медији о књизи

Приказ књиге Богице Мијатовића „Памтите ме по пјесмама мојим“

Одмах у уводу оно, из разлога заборавности, а можда и из страха од те, ваља истаћи улогу овде Богице Мијатовића приређивача овог наслова, који је, ево, добар део свога живота (више од две и по деценије) посветио сакупљању сонгова Душка Трифуновића, сонгова оних, незаборавних (мада су готово све такве)  које су ‘прогледале’  као плод сарадње или без те са бројним поп и роцк п(ј)евачима, музичарима и групама. По Богичиним речима, таквих је, укупно, веровали или не три стотине и једна (или две)?  Извесно време сам се бавио , размишљао на тему ове књиге те закључио како је неспорно да је наслов везан за Душка, али се нисам могао отети утиску да исти, у ствари, много више говори о Мијатовићу заправо јер, прикуплљати грађу за један овакав монументални књижевни наслов готово три деценије , не да није мала ствар, него је у домену оног, просто невероватног, занесењачког чак,  човек је себе уградио у ово, без устезања ћу рећи , есенцијално штиво од непроцењивог значаја за српску и југословенску популарну музику али и књижевност. Имамо овде у фуснотама испод сваког сонга Душковог подробна појашњења  везана за оригинал, могуће исправке, додане и изостављене строфе, дистихе, имена извођача који је преузео текст и годину извођења уз дискографску кућу или када је емитована, па тако пута три стотине уз Богичина до у најмање детаље задирања у сваку па макар се ту радило и о само једној измењеној речи. Узећу само пример песме ‘ На мене су прстом рекли ‘ у извођењу Ибрице Јусића из 2006. године где приређивачу није промакло како је Ибрица реч ‘прави’ заменио речцом ‘шири’ и тако до у недоглед.  Ухватим себе тако у размишљању , закључим по ко зна који пут, један је Богица и нема тог који би са више љубави и  поштовања пришао раду и уопште склапању мозаика  ‘Памтите ме по пјесмама мојим’, Душка Трифуновића.  Прелиставањем, враћањем уназад на већ прочитана овде Душкова остварења, непобитна је чињеница да су те више узмали поп певачи неголи они из света рокенрола, што никако не умањује значај његове поезије, напротив, требало је умећа укомпоновати све те, прилагодити или на одређен текст написати музику и аранжман. Некако су најзаступљенији  група Тешка индустрија, Нарцис Вучина, Габор Ленђел, Ранко Бобан, па онда групе Бијело дугме, Индекси,  Камен на камен итд. Богица је више од пола века свог живота уградио у рокенрол, те је, овај подухват, везан за Душкову попроцк сонг збирку некако и природан след његовог битисања у овом жанру а  сасвим искрено  се надам, не и последњи  него најновији.  Нема сумње да је, тако, Душко Трифуновић из групације оних поета чије су песме најексплоатисаније, па, уколико и ма оних који су сумњали, Мијатовић их је са три стотине и једним насловом овде посрамио,  дословце разоружао. У књизи је стотину и четрдесет омота албума разних извођача који су на Душкове стихове написали музику што умнгоме говори о угледу његовом међу бројним генерацијама поп и роцк стваралаца Југославије. Данас немамо таквих, што и не зачуђује, јер, изостаје то погодно тло за музику , стваралаштво и културу уопште, а  данас се под Том подразумевају искључиво садржаји везани за историју и легенду СПЦ, те констатацију како само такви и имају пролаз у медијима,  што се не може демантовати. Свестан сам, успут, да о значају Душковог поетског опуса и можемо разговарати искључиво ми старији јер, нисам сигуран да ли и колико младима његово име и дело значе. Знајући какве генерације стасавају, то сам дубоко убеђен како ћемо се искључиво ми старји сећати Душка Трифуновића и свега му написаног, а од младих за које је реп врхунац музичког укуса и не можемо очекивати не знам шта и не знам колико, што је најпоразније. Све се своди на што бољи телефон, практично је и комп скрајнут. Наравно, не стоји да су све надолазеће тин и нешто старија популација исте, али, тешко је и поверовати да ће се међу таквима јавити један нови Душко.На концу, ни себе не видим као неког не знам колико компетентноквалификованог везано за представљање Душковог поетског опуса, тај је ипак и искључиво Богица Мијатовић, те бих, овим и завршио. Не бих да смишљам непотребне хиперболе, коначно, када се ради о Душку, те уопште нису потребне. Завршићу онако како то и доликује имену и његовом опусу ‘Памтите ме по пјесмама мојим’, незаборавном оном, којом су Индекси додирнули небо: Ти си ми била у свему нај нај – и у добру – и у злу – и на јави – и у сну – нај нај, у свему нај. Вјеровали или не – ти си мени све – у свему нај. Сви други своју таму нуде – а из тебе блиста вјечни сјај – зато си у свему за ме -нај нај нај….
Текст преузет са сајта prozaonline.com

Упутство за слање рукописа

Како би процес слања и одабира рукописа био што бржи и једноставнији, молимо вас да се придржавате доле наведених правила:

  • Предлог рукописа шаље се искључиво путем мејла, на адресу dijana.t@prometej.co.rs
  • Предлог рукописа треба да садржи кратку биографију аутора са контакт подацима, синопсис дела, обим и садржај, као и објашњење због чега би дело требало да се нађе у продукцији ИК Прометеј.
    
Приликом слања предлога рукописа, није потребно да нам шаљете целокупно дело.
  • У року од 90 дана од приспећа предлога, бићете обавештени о даљој одлуци наших уредника, те уколико за тим буде било потребе, биће затражено да пошаљете целокупно дело на читање. У супротном, мејлом ће Вам бити упућен негативан одговор.
  • О коначној одлуци након фазе читања целокупног рукописа обавештавамо Вас у року од 90 дана, такође мејлом.

Пријава на билтен

Будите обавештени о новостима и акцијама у ИК Прометеј.